Szervezeti Ombuds Világ esemény sorozat első eseménye

Óriási sikerrel zajlott le a Szervezeti Ombuds Világ eseménysorozat első szakmai beszélgetése

A Szervezeti Ombuds Egyesület (SZOE) szervezésében sikeresen lezajlott a Szervezeti Ombuds Világ esemény sorozat első eseménye. A beszélgetésben Balassa Bálint ENSZ szervezeti ombuds, Illyés Katalin mediátor, tréner, coach valamint Mosonyi Diana szervezeti ombuds és egyben a SZOE elnöke vettek részt, valamint számos, az ombuds hivatás iránt érdeklődő. A szervezeti ombuds személy és tevékenységének bevezetője után nagyon hamar kialakult az interaktív párbeszéd. Nagyon jó érzés volt…

Egyesület 2021-es terve

Év végén tartottuk meg az éves közgyűlést, ahol átbeszéltük a 2020-as év történéseit, megismertük az egyesület új tagjait, és kitekintettünk a 2021-es év terveire. A közgyűlésen elhangzottak alapján 2021-ben az alábbiakra fókuszálunk. Szakmai találkozók létrehozása– Ennek eredményeképpen létre jött az Ombuds Világ eseménysorozatunk, amely 2021-ben 4 szakmai beszélgetésből tevődik össze a szervezeti ombuds tevékenység elterjesztése érdekében. Az eseményre itt lehet regisztrálni. Ombuds képzés– Az interaktív…

Szervezeti Ombuds alapozó képzés - Magyarországon először!

Szervezeti Ombuds alapozó képzés – Magyarországon először!

Az interaktív alapozó képzés célja az informális szisztematikus konfliktuskezelési módszertan, azaz a szervezeti ombuds tevékenység megismerése és az alapjainak elsajátítása. Ez különösen hasznos azok számára, akik a szervezetükben konfliktus megelőzése, kezelése és megoldása iránt érdeklődnek, függetlenül, hogy mediátorok, coachok, HR-esek, vagy vezetők.

Ombuds-Vilagnapi beszamolo

Nemzetközi Szervezeti Ombuds Világnap 2020

Az idei Ombuds Világnap minden képzeletünket felülmúlta!! Egyrészt, az esemény előadói a szakma legjobb szakemberei közül kerültek ki. Másrészt, az eseményt az American Bar Association és az International Ombuds Association is hirdette. Ez a két intézmény szervezeti ombuds témában a világon a legismertebb, és a szakma legjobbai vannak benne jelen. Így az eseményünk hirdetése hihetetlen nagy elismerést jelentett. Harmadszor, annyian jelentkeztek, hogy le kellett zárni…

Szervezeti Ombuds, konstruktív konfliktuskezelés, tudatos, konfliktuskezelési stratégia, módszertan

Munkavállalói konfliktusforrások

Egy szervezet életében állandóan történik valami, vagy a belső működésben, folyamatban vagy a külső körülményekre szükséges reagálni. A vezetőség legjobb tudása szerint igyekszik megoldani a felmerülő akadályokat. Azonban ezek a döntések kihatnak a működésére, amelyek konfliktusforrásként jelenhetnek meg a munkavállalók mindennapi életében. Személyiség-összecsapások A csapaton belüli „személyiség-összetétele” felborulhat, amikor új munkavállaló csatlakozik, vagy amikor  két kolléga hirtelen kiesik. Az egyének sok esetben ellenállva reagálnak az…

cikk kép SZOE

Minden az időzítésen múlik!

Kevesen tudják, hogy mit csinál egy szervezeti ombuds, milyen szervezeti problémák kerülhetőek el a közreműködésével és hogyan segíthet a vállalatoknak hosszú távon. Sorozatunk első részében ezeket járjuk körül. Váratlanul felmondott egy kiváló munkavállaló? Milyen jó lett volna tudni erről a felmondás előtt. Demoralizált a csapat (nem produktívak és nem innovatívak)?  Milyen jó lett volna tudni a demoralizálódás előtt, hogy mi ennek az oka és mire…

cikk képe

Organizational Ombuds: An important resource in Turbulent Times

The organizational ombudsman model has been widely embraced for many years by colleges, universities, and progressive corporations as an important resource to ensure that students and employees have a neutral, confidential, informal resource available to assist when issues or conflict arise. In these times of crisis and change, the ombuds resource becomes an even more valuable resource. In unsteady times, the fundamental design of ombuds…