Mental Team

A mentális egészség fontossága a munkahelyen

Számos oka van, hogy jelenünkben kiemelten fontossá vált a mentális egészség – ezeket az okokat mindenki a bőrén érezte, érzi – a vállalatok tekintetében pedig a munkaerőhiány, a magas fluktuáció, a kiégés jelenléte teszik egyre szükségesebbé a lelki egészséggel való tényleges törődést. A mentális egészséggel kapcsolatban a WHO a következő meghatározást adja: „Mentális egészség alatt azt a jólléti állapotot értjük, amelyben az egyén felismeri saját…

Szervezeti ombuds & Mediacio kapcsolata

A szervezeti ombuds & a mediátor kapcsolata

A szervezeti ombuds és a mediációs tevékenység hasonlóságokat rejt magában, hiszen alapelveik és eszköztáruk hasonló, azonban a különbségeik egyértelműen elkülönítik őket egymástól. Mielőtt a két tevékenység kapcsolatára kitérnénk nézzük meg a definíciókat. Szervezeti Ombuds tevékenység: A szervezeti ombuds tevékenység a munkavállalók részére egy megbízható és könnyen elérhető első lépésként bizalmasan- teljes titoktartás mellett- és informálisan a szervezeten belüli sérelmek, félreértések, panaszok, konfliktusok, egyenlőtlen és tisztességtelen…

A SZOE Elnöke az IOA Board tagja

A SZOE Elnöke az IOA Board tagja

Végtelen örömmel és büszkeséggel tudatjuk mindenkivel, hogy a Szervezeti Ombuds Egyesület alapító tagját és Elnökét,  Mosonyi Dianát az International Ombudsman Association (IOA) beválasztotta az IOA Board Igazgatóságába.  Mosonyi Diana egyedüli európaiként 14 másik board igazgatóval együtt fogja szolgálni a szervezeti ombuds szakmát és anyaszervezetünket, az IOA-t.  Kinevezése idén áprilistól egy évre szól, mely megbízatás tovább erősíti a SZOE szakmaiságát, a szervezeti ombudsok támogatását, a leendő…

HOGYAN KAPCSOLÓDIK A SZERVEZETI OMBUDS ÉS AZ ETIKAI FORRÓDRÓT?

Hogyan kapcsolódik a szervezeti ombuds és az etikai forródrót?

Szervezeti Ombuds Egyesület örül és üdvözli az etikai forródrót bevezetését. Több megkeresés is érkezett egyesületünkhöz az etikai forródrót és a szervezeti ombuds tevékenység összekapcsolását illetően, melyeket ezúton szeretnénk tisztázni és megosztani az egyesület álláspontját. Az etikai forródrót a 2019 októbeben létrejött EU 2019/1937 whistleblowing irányelvből következik, amelyazzal a céllal jött létre, hogy a szervezeten belüli visszaélést  bejelentőknek minél nagyobb védelmet biztosítsanak. A visszaélés-bejelentésről szóló EU Irányelv 26. cikkének (2) bekezdése alapján…

Szervezeti ombuds képzés

Szervezeti Ombuds képzés 2022.március 24-től!

Szeretnél elmélyülni a szervezeti ombuds tevékenységben? Akkor jelentkezz a márciusban induló hybrid képzésre! Az interaktív alapozó képzés célja a szervezeti ombuds tevékenység megismerése és alapjainak elsajátítása. Ez különösen hasznos azok számára, akik a szervezetükben a konfliktus megelőzése, kezelése és megoldása iránt érdeklődnek, függetlenül, hogy mediátorok, coachok, HR-esek, vagy vezetők. Kinek szól a szervezeti ombuds képzés?​ Aki informálisan szeretné kezelni a munkahelyi konfliktusokat Akit érdekel a…

Mit tesz és nem tesz a szervezeti ombuds

Mit tesz és nem tesz a szervezeti ombuds a szervezetek és egyének részére?

Mit tesz a szervezeti ombuds a szervezetek részére? Általános megfogalmazásban a szervezeti ombuds támogatást nyújt azon egyéni és szervezeti félreértések, viták, konfliktusok és akadályok leküzdéséhez, amelyek akadályozzák az érintetteket teljes potenciáljuk kibontakoztatásában. Az ombuds segít a köz- és versenyszféra szervezeteinek előre látni és elkerülni a kockázatokat, a pereket, illetve a márka és a jó hírnév költséges károsodását. Képzést, oktatást, coaching beszélgetéseket és segítő tevékenységet nyújt. Kiegészíti a hagyományos…

Új elnökségi tagunk Czifra Julianna

Köszöntjük Czifra Julianna új elnökségi tagunkat! Nagyon örülünk Julianna jelenlétének hiszen a szakmai tapasztalatán túl a jelenlegi diplomamunkája során “A szervezeti ombuds gyakorlata és megítélése Magyarországon” témát kutatja. Az alábbiakban bemutatkozását olvashatjátok: “2001 óta dolgozom a munka világában, számos szakmai szerepben és szervezeti kultúrában megfordultam menedzserként, menedzsment tanácsadóként és coachként, így tisztában vagyok a modern kor szakmai-szervezeti kihívásaival. Jelenleg vezető-, csapat és szervezetfejlesztőként támogatom a…

ombuds vs ombudsman

Ombuds vagy ombudsman?

Az elmúlt években sok beszélgetés és vita folyt a szóhasználat körül. Wikipédia szerint és hazánkban is ismert “ombudsman (svéd eredetű szó), magyar nevén országgyűlési biztos, olyan saját hivatallal rendelkező, a parlementek által megválasztott köztisztviselő, aki tevékenységében más állami szervektől független, és csak az őt megválasztó országgyűlésnek tartozik felelősséggel. Az ombudsman feladata elsősorban a közigazgatásban, de az igazságszolgáltatás kivételével valamennyi állami szervnél, panasz alapján vizsgálat indítása,…

Az első szervezeti ombuds kutatás összefoglalója

Örömmel osztjuk meg az első ombuds tevékenységgel kapcsolatos reprezentatív felmérés összefoglalóját, amely során a Századvég Alapítvány 1000 fő vállalati vezetőt és 1000 lakost kérdezett le a munkahelyi konfliktusokról és a szervezeti ombuds ismertségéről. Köszönjük a Századvég Alapítványnak a kutatás lebonyolítását. Az összefoglaló: SZERVEZETI OMBUDS – SEGÍT, HA TUDSZ RÓLA! A munkavállalók jelentős része munkája során több olyan helyzettel is találkozik, amely súrlódáshoz, összetűzésekhez vezet a munkavállalók között vagy a munkaadó és a munkavállaló között. A vállalkozások…

Szervezeti ombuds - kevesebb exit interjú

Szervezeti ombuds – kevesebb exit interjú

Nemrégiben egy exit interjú témakörben végzett Linkedin felmérésben arra kerestük a választ, hogy mit gondolnak a válaszadók: kinyerhetők-e valós információk az exit interjúból? A 669 fős válaszadás nem reprezentatív, azonban az eredményekből az alábbi releváns következtetések vonhatók le. A felmérés tanulságai A válaszadók 51,5 %-a – több mint a fele – állította, hogy az exit interjú nem hatékony, mert vagy nincs, vagy van ugyan, de…