Szervezeti ombuds - kevesebb exit interjú

Szervezeti ombuds – kevesebb exit interjú

Nemrégiben egy exit interjú témakörben végzett Linkedin felmérésben arra kerestük a választ, hogy mit gondolnak a válaszadók: kinyerhetők-e valós információk az exit interjúból? A 669 fős válaszadás nem reprezentatív, azonban az eredményekből az alábbi releváns következtetések vonhatók le. A felmérés tanulságai A válaszadók 51,5 %-a – több mint a fele – állította, hogy az exit interjú nem hatékony, mert vagy nincs, vagy van ugyan, de…

Miért jó a szervezeti ombuds?

Miért jó a szervezeti ombuds?

A szervezetek a változó körülményekre reagálva fejlődnek, azonban a fejlődés gyakran nem zökkenőmentes, hanem újabb kihívásokhoz vezet. A kihívások kezelésére nincs tökéletes modell; ez minden szervezet saját kultúrájában-szubkultúrájában fejlődik ki és organikusan alakul, amit a hosszú távú siker érdekében mindenképpen érdemes tudatosan is fejleszteni. A fejlődéshez nagyban hozzá tud járulni a szervezeti ombuds, hiszen az ombuds szolgáltatás lényegi funkciója, hogy reagáljon a szervezetben működő folyamatokra…

Mit tesz az ombuds a szervezetek részére

Mit tesz az ombuds a szervezetek részére?

Általános megfogalmazásban az ombuds támogatást nyújt azon egyéni és szervezeti félreértések, viták, konfliktusok és akadályok leküzdéséhez, amelyek akadályozzák az érintetteket teljes potenciáljuk kibontakoztatásában. Az ombuds segít a köz- és versenyszféra szervezeteinek előre látni és elkerülni a kockázatokat, a pereket, illetve a márka és a jó hírnév költséges károsodását. Képzést, oktatást, coaching beszélgetéseket és segítő tevékenységet nyújt. Kiegészíti a hagyományos HR, jogi és panaszkezelési/compliance csatornákat és…

Ombuds Világnap 2021

Ombuds Világnap 2021!

2018-ban az American Bar Association – Amerikai Ügyvédi Kamara vitarendezési szekciója október második csütörtökét az ombuds világnapjává nyilvánította, hogy elismerje az ombuds szakmát, amely évszázadok óta létezik, de viszonylag ismeretlen és kihasználatlan. Az ombuds világnap elsődleges célja, hogy felhívja az ombuds tevékenységre a figyelmet, és javítsa az elismertségét. Ennek a célnak tettünk eleget a múlt pénteki Szervezeti Ombuds Egyesület- SZOE által szervezett rendezvénnyel. Az eseményen…

Ombuds kisokos csomag

Ombuds kisokos csomag!

Mától elérhető az ombuds kisokos csomag! Magyarországon először érhető el egy olyan szakmai segédanyagcsomag, amely mind a már megkezdett, mind az újonnan megalakítani kívánt ombuds tevékenység és funkció szakszerű létrejöttét és működtetését segíti elő.  Miért érdemes megvenni?  Óriási gyakorlati segítséget nyújt az újonnan indítandó ombuds tevékenység és iroda kialakításához. A hasznos tippeken túl a kisokos 12 olyan mintát, illetve sablont tartalmaz, amelyek elvi és gyakorlati…

A szervezeti ombuds iroda és a szakszervezetek értékei

A szervezeti ombuds iroda és a szakszervezetek értékei

Még egy jól működő szervezetben is vannak félreértések konfliktusok, ellentétek, érdekérvényesítések. Szerencsére a társadalmi változásoknak és fejlődésnek köszönhetően ma már külön módszerekkel tudják kezelni az eseteket. Ebben a cikkben a sok lehetőség közül kettőt emelnék ki. A szakszervezeti és az ombuds funkciót, amelyekben találunk hasonlóságokat és eltéréseket is. Kis történelmi és működési áttekintés után fejtem ki részletesen ezeket. A szakszervezetek rövid bemutatása Az első szakszervezeteket…

Szervezeti ombuds személyek

Gratulálunk az új ombuds személyeknek!

Véget ért a második ombudsképzés, ahol ismét fantasztikus emberek szerezték meg az ombuds képesítést. Szívből gratulálok a résztvevőknek, akik a Szervezeti ombuds képzés 1&2 moduljaiban elsajátították a szervezeti ombuds tevékenység alapjait, gyakorlatát és az ombuds iroda kialakításához szükséges ismereteket. Így elsők között dolgozhatnak Magyarországon speciálisan képzett szervezeti ombudsként, akiket az egyesület is szívből ajánl. A végzett ombudsok listáját itt találod A következő ombudsképzés szeptemberben indul-…

Szervezeti-ombuds-etikai-kodex-es-szakmai-gyakorlat

Szervezeti ombuds etikai kódex és szakmai gyakorlat

Nagy büszkeség számunkra, hogy mostantól a szervezeti ombuds etikai kódexe és szakmai gyakorlati szabályzata magyar nyelven is elérhető. A Szervezeti Ombuds Egyesület (SZOE) az International Ombuds Association (IOA) által elismert tagszervezet, így az egyesület tagjai az IOA Etikai Kódexében meghatározott és rögzített egységes szakmai etikai alapelveket követik és tartják be. Ennek értelmében a SZOE az IOA etikai kódexét lefordította magyar nyelvre. Az ombuds gyakorlat hagyományai…

PetrOmbudsman

Szervezeti Ombuds Világ eseménysorozat 2. – Beszélgetés a PertOmbudsman Iroda ombudsszaival

Véget ért az idei 2. Szervezeti Ombuds Világ eseménysorozat, ami azért volt különleges, mert a romániai székhelyű PetrOmbudsman Irodából két ombuds személy is megtisztelte jelenlétével az egyesületet eseményét. A Petrom a hazánkban is jól ismert OMV vállalatcsoport tagja, kb. 18.000 munkavállalóval, akikért az ombuds irodában 7 ombuds személy tevékenykedik. Az eseményen Dr. Ion Anghel, a PetrOmbudsman Iroda igazgatója és az iroda egyik ombuds személye,  Anca-Gabriela…