Október közeledtével a világ minden táján szánnak időt az ombuds szemlélet és szakma elkötelezettjei, hogy egy nap keretében bemutatkozzanak és lehetőséget adjanak az ombuds szó mögötti tartalom bemutatására.
Hiszen az ombuds funkció egy olyan szakmai módszertan melyet vezetőként, kkv alapítóként, start-up fejlesztőként, nagyvállalati HR-sként jó megismeri.
A magyarországi első és egyetlen szakmai szervezete a Szervezeti Ombuds Egyesület sem tesz másképp.
Idén is az elmúlt évekhez hasonlóan tematikusan egy célterületre fókuszálnunk, és ahhoz kapcsolódó kérdéseket tárjuk fel.
A 2022-es Ombuds világnap témája:
Hogyan teremts krízisben biztonságot és maradj fejlődő szervezet?
Ombuds: Biztonság, Fejlődés, Komplexitás
A gazdasági környezet, a jelenlegi külső hatások és következményeik erős nyomást helyeznek a szervezetekre. De hogyan lehet ebben a helyzetben is növekedni, munkaerőt megtartani, jóllétet teremteni, akár megújulni is? Ehhez módszerünk komplexitásába szeretnénk bevezetni az érdeklődőket; amely segít abban, hogy a megfelelő vállalati érettségi szint mellett a jelenlegi helyzetben is elérhető legyen a biztonság. Ehhez adunk most a magyarországi Ombuds Világnap alkalmából egy nyitott kerekasztal beszélgetésben betekintést.
Az esemény programja:
Ki is az ombuds? Mit tesz? – Mosonyi Diana elnök, szervezeti ombuds bevezetője rávezető kérdésekkel
Online kerek asztal beszélgetés:
Czifra Julianna beszélgetés nyitó előadása: Miért fontos egy szervezett érettsége?
KKV kerekasztal beszélgetés résztvevői:
- Gerákné Krasz Katalin munkapszichológus
- Dr. Murányi Ildikó ombuds, jogász
- Müller Mónika ombuds, mediátor
Az esemény időpontja: 2022.10.27. 18:00- 19:30
Az esemény helyszíne: Online – (meghívással, regisztrációt követően)
Jelentkezéshez kattints ide.
Az esemény házigazdái: Mosonyi Diana a SZOE elnöke és Varga Zoltán SZOE alelnöke
Alább olvashatod a kerekasztal beszélgetés résztvevőinek bemutatkozását.
Gerákné Dr. Krasz Katalin Olga
Munka- és szervezetpszichológusként 2000 óta HR tanácsadóként, trénerként és szervezetfejlesztőként egyének, csoportok és szervezetek fejlesztésével foglalkozik kis-, közép- és nagyvállalatoknál, a közszféra és versenyszféra szervezeteiben egyaránt.
Tanácsadói, tréneri feladatai mellett a Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Ergonómia és Pszichológia Tanszékén adjunktusként dolgozik, ahol elsősorban munka- és szervezetpszichológiával kapcsolatos tantárgyakat oktat. Akadémiai háttere alapos, rendszerezett, naprakész elméleti ismereteket, míg tanácsadói tapasztalatai a gyakorlati tudást biztosítják, amelyeket nagyon jól hasznosít mindkét területen.
Munkáira jellemző a komplex megközelítés, a rendszerszemlélet és a testreszabott, a szervezeti, egyéni célokhoz, igényekhez és szervezeti kultúrához illeszkedő rendszerek, programok kidolgozása és megvalósítása. Fontosnak tartja a folyamatos önfejlesztést, önreflexiót, a szakmai hitelességet és az értékteremtést. Jellemző rá a pozitív szemlélet, a fejlődésbe vetett hit és az együttműködés, a rugalmasság.
Czifra Julianna
Nemzetközileg minősített coach (PCC), projektmenedzser (PMP), és bejegyzett mediátor, 2022-ben végzett pszichológusként a BME munka- és szervezetpszichológia mesterszakán. 12 évet dolgozott projekt-, program- és portfoliómenedzsment területeken, 2013-ban az “Év Projektmenedzsere” díjazottja volt Magyarországon. 4 éve szabadúszó vezető-, csapat- és szervezetfejlesztő tanácsadóként és coachként dolgozik, valamint érzelmi és társas intelligenciával, és csapatvezetéssel kapcsolatos kurzusokat tart a Corvinus Egyetem Projektmenedzsment tanszékén óraadó oktatóként. Mesterszakos diplomamunkáját a szervezeti ombuds funkcióról írta, arra a szervezetpszichológiai kérdésre keresve a választ, hogy a Magyarországon viszonylag ismeretlen szervezeti ombuds funkció elősegítheti-e a szervezetek egészséges, etikus és igazságos működését. Jelenleg posztgraduális ösztöndíjjal az Új-Mexikói egyetemen tanul konfliktuskezelés, mediáció és szervezeti diverzitás témákat, és pszichológia doktori tanulmányokat folytat a Debreceni Egyetemen.
Tagja a Nemzetközi Ombuds Szövetségnek, a Magyar Pszichológiai Társaságnak és a Szervezeti Ombuds Egyesületnek.
Dr. Murányi Ildikó
Az Országos Mediátor Iroda vezetője, víziója, hogy társadalmi edukációs programja révén megváltoztassa a konfliktuskezelési kultúrát Magyarországon.
Jogász és mediátor diplomáit a Pázmány Péter Katolikus egyetemen szerezte, majd business, executive coach és szervezeti ombuds területeken képezte magát tovább. A PPKE Bölcsészettudományi karán egyetemi oktatóként részt vesz a mediátor képzésében, emellett alternatív konfliktuskezelési technikákat tanít interaktív tréningjein.
20+ év üzleti, szakmai tapasztalattal, átfogó céges diagnosztikájával segít feltárni és orvosolni a szervezetet gyengítő konfliktusokat. A mediáció mellett egyéni vezetőfejlesztéssel, csoportokon belüli resztoratív konfliktuskezeléssel, az együttműködés és a belső kommunikáció javításával foglalkozik és aktívan dolgozik külső szervezeti ombudsként.
Müller Mónika
Felnőttképzési szakember, Humán Erőforrás területen több mint 15 éves szakmai és emberi tapasztalattal rendelkezik, mediátor, a Mental Team – munkahelyi mentális egészséget támogató komplex szolgáltatások – alapítótagja és társtulajdonosa, valamint belső szervezeti ombuds egy magyar tulajdonú 300 fős vállalatnál. Missziója a munkahelyi jóllét – a wellbeing – fókuszban a munkavállaló, mint a szervezet legfontosabb erőforrása. Az önismeret fejlesztése munkájában és vállalkozásában is kiemelt szerepet kap, melyhez mint eszközt, saját fejlesztésű kártyajátékot is létrehozott partnereivel. A Szervezeti Ombuds Egyesület tagja, munkájával támogatni szeretné az Ombuds látásmód szélesebb körben való elterjedését.