Legfontosabb tudnivalók
A gyors változások korában támogatást nyújtunk a hosszútávú, kritikus döntések meghozatalában. A szervezetek és a vezetők számára segítünk felmérni a problémákat, értékelni a kockázatokat, figyelemmel kísérni az üzleti tendenciákat, kezelni a kihívásokat és előmozdítani a helyes eljárásokat.
A hatékonyság forrásai vagyunk. Támogatjuk az egyéneket és a szervezeteket annak érdekében, hogy teljes mértékben kiaknázzák a bennük rejlő lehetőségeket. A konstruktív problémamegoldás keretében tiszteletet, udvariasságot és igazságosságot szorgalmazunk a szervezetekben és a szakmai kapcsolatokban is.
Azért dolgozunk, hogy minél több hazai szervezet váljon tisztességessé, etikussá és befogadóvá.
Szervezeti ombudsként egységes küldetésünk, hogy az általunk támogatott szervezetek igazságosak és méltányosak legyenek. Továbbá a saját elvárásaink megőrzése érdekében a SZOE elkötelezett szakmai közössége tagjaiként működünk.
Hogyan segíthet egy ombuds az Ön szervezetének?
A világon számos magáncég, egyetem, non-profit szervezet rendelkezik szervezeti ombuds programmal, például a Lenovo, a Mars, a Coca-Cola, a Shell, a Pfizer, az SAP, az OMV, a World Bank, továbbá az ENSZ különböző egységeiben (UNHCR, WHO, UN funds, WFP, ILO, WIPO) is működnek ombuds irodák.
Szerencsére egyre több hazai vállalat ismeri fel a szervezeti ombuds program előnyeit, aminek köszönhetően folyamatosan jönnek létre ombuds programok.
A dinamikus változások korában szervezeti ombudsként támogatjuk a szervezeti kockázatok kezelését, és a szervezet valamennyi szintjén segítjük a munkavállalókat eligazodni az összetett kérdésekben, irányelvekben és munkahelyi környezetekben; miközben azon dolgozunk, hogy az általunk támogatott közösségekben meghonosítsuk a tiszteletet, az udvariasságot, valamint biztosítsuk a méltányosság értékeinek kibontakozását.
- A Fortune 500 vállalatától a közismert tudományos intézményekig, egyre több szervezet fordul az ombudsokhoz, hogy segítséget és iránymutatást kapjon.
- Magyarországon a Városliget Zrt. elsőként ismerte fel a szervezeti ombuds program előnyeit és nevezett ki szervezeti ombuds személyt.
- Tudta, hogy egy 10 fős hazai vállalat havonta több, mint 1 millió Forintot költ a konfliktusaira? Hogyan? Olvassa el a bejegyzést!
- Tisztában van a szervezetben előforduló konfliktusokkal? Olvassa el az első hazai reprezentatív kutatást!