Egy olyan titoktartásban zajló kötetlen,informális folyamat, ahol egy mindenkitől független és pártatlan személy segít átbeszélni a felmerülő problémákat és feltárni a lehetséges megoldási opciókat. 

Miért eredményes?

Egy olyan biztonságos platformot termet a szervezeten belül ,ahol mindenki nyíltan és őszíntén megoszthatja a problémáját, aggályát, sérelmét és álláspontját követmezmény és felelősség vonás nélkül.  A  szervezeti ombuds  a szervezetben előforduló trendeket és a konfliktusok szisztematikusan tárja fel, így a szervezetben előforduló (káros) hatású ismétlődő folyamatokat pontosan ki tudja szűrni. Jelző funkcióként támogatja a management és a HR munkáját. 

Alapelvei

Titoktartás:A beszélgetés során elhangzott információk nem kerülnek nyilvánosságra. A szervezetben előforduló minták/trednek felderítése a cél, ezért személyes adatok gyűjtése nem történik​
A titoktartási kötelezettséget bíróság sem oldhatja fel.​

Függetlenség: A szervezeti ombuds kizárólag a management részére tartozik beszámolási kötelezettséggel, ezen felül minden szervezeti egységtől teljesen független, és nem kérhető számon, aminek eredménye a független jelen lét.​

Informalitás:Egy olyan kötetlen folyamat, amely során a résztvevő segítséget kap a megfogalmazott problémájának lehetséges megoldási lehetőségére,  szabályozott keretrendszer nélkül, így a résztvevő szabadon dönthet a további lépésekről.​

Pártatlanság:Egy pártatlan személy, aki senkinek nem  szolgáltat igazságot nem foglal állást és  nem ad tanácsát. Nyilvános vitába nem vesz részt.​

Mit tesz az ombuds-személy?

  • Figyel és meghallgat​
  • Kérdésekkel segíti a problémákat feltárni​
  •  Megoldási lehetőségeket feltárja ​
  • Javítja és támogatja a kommunikációt

Mit nem tesz az ombuds-személy?

  • Nem ad tanácsot​
  • Nem hoz döntést​
  • Nem foglal állást​
  • Nem ítélkezik ​
  • Nem vizsgálódik