Magyarországon először!
Az interaktív alapozó képzés célja az informális szisztematikus konfliktuskezelési módszertan, azaz a szervezeti ombuds tevékenység megismerése és alapjainak elsajátítása. Kiemelten hasznos mindazok számára, akiket érdekel a munkahelyi szervezetben előforduló konfliktusok megelőzése, kezelése és megoldása, legyenek akár mediátorok, coachok, HR-szakemberek vagy vezetők.
Nézd meg rövid videónkat, hogy miről szól a képzés:
Ki az a szervezeti ombuds?
Egy független és pártatlan személy, aki mindenki számára olyan biztonságos helyet teremt, ahol nyíltan és őszintén megoszthatja a problémáját, sérelmét, panaszát és az álláspontját negatív következmény és felelősségre vonás nélkül. A szervezeti ombuds a szervezetben előforduló trendeket és a konfliktusokat szisztematikusan tárja fel, ezáltal pontosan ki tudja szűrni a felmerülő káros hatású, ismétlődő folyamatokat. Jelző funkcióként támogatja a vezetőség és a HR munkáját.
“Inspirációt, motivációt; egy olyan komplex, átgondolt, strukturált szakmai tudást amellyel ezt a hiánypótló szakmát valóban el lehet sajátítani. Emellett támogató közeget, hosszútávú szakmai segítségnyújtás lehetőségével.” – Mónika
Kinek szól a képzés?
- Aki új komplex szemléletet szeretne elsajátítani a munkahelyi konfliktusok terén
- Aki informálisan szeretné kezelni a munkahelyi konfliktusokat
- Akit érdekel a szisztematikus munkahelyi konfliktuskezelés
- Aki szervezeti ombuds személlyé szeretne válni
A képzés során elsajátíthatod
- Az ombuds tevékenység történetét, típusait, szerepét, hatáskörét és feladatait.
- A szervezeti ombuds alapelveit: a titoktartás, függetlenség, pártatlanság és informalitás elvét.
- A szervezeti ombuds a mindennapokban hogyan alakíthatja ki és őrizheti meg bármely szervezeti egységtől való függetlenségét és pártatlanságát.
- Miért nélkülözhetetlen a titoktartás és a bizalom, hogyan lehet ezt megőrizni.
- Az objektív visszajelzést, a semleges nyelv használatát, a hatékony kérdezéstechnikát, problémameghatározást és megoldási alternatívák generálását.
- Hogyan támogatja a munkavállalókat, a HR-t, a vezetőséget és egyéb szervezeti egységek munkáját.
- A szervezetben előforduló kockázatokat hogyan tudja előre jelezni a menedzsment részére.
- Hogyan lehet funkciójának megfelelően kialakítani az ombuds tevékenységet.
- Mi szükséges egy ombuds iroda kialakításához.
“Más szakmai területen tevékenykedtem idáig, csak érintőlegesen foglalkoztam szervezeti kérdésekkel. Nagy kiváncsisággal vágtam neki a képzésnek, és nem csalódtam: nagyon érdekes és praktikus volt az ismeretanyag, inspiráló és elgondolkodtató eset-megbeszélések és különösen jó társaság!” – Résztvevő
A KÉPZÉS KERETE
- A képzés időtartalma 3 hónap.
Minden héten csütörtökön kapsz egy videót 11 héten keresztül. A felénél tartunk egy online találkozót, ahol megismerkedünk és felteheted a kérdéseidet. Ezt követően lesznek a személyes alkalmak - Elméleti rész: 11 előre felvett videókban
- Gyakorlati rész: 3 személyes alkalom
- Saját tanuló csoport a most induló képzés résztvevőinek
- Vizsga: személyesen + napon írásos kérdéssor kitöltésével
Egyéni tanulás
- Érdemes heti 1,5- 2 órát szánni a videó megnézésére az
- ismeretbővítő/készségfejlesztő „házi feladatok” feldolgozására
- heti tananyag és kiegészítő inspiráló olvasnivalók átolvasására
RÉSZLETEK
Elméleti rész:
Bármikor folyamatosan lehet jelentkezni.
Gyakorlati rész:
A személyes alkalmak Budapesten minimum 4 fő jelentkezésével évente egyszer kerül sor.
Extrák:
- Tiéd lesz a szervezeti ombuds kisokos, amely Magyarországon egyedülállóként elérhető szakmai segédanyagcsomag; mind a már megkezdett, mind az újonnan megalakítani kívánt ombuds tevékenység és funkció szakszerű létrejöttét és működtetését segíti elő.
- Végzett ombudsok Facebook csoportjába való bekerülés.
- Ombuds füzet, amely az ombuds tevékenységed segítő eszköze lehet, egy teljes ülés protokolljába való betekintést ad és végigkísér a folyamaton.
[wpb-pcf-button]
Miért ezt a képzést válaszd?
- mert egyedül itt tanulhatsz a szervezeti ombuds tevékenységről Magyarországon;
- Te lehetsz az első 20 hazai szervezeti ombuds személy egyike;
- olyan egyedi tudást, új szemléletet sajátítasz el, amelyet máshol nem;
- mert kiscsoportban tanulhatsz maximum 12 fővel;
- mert a képzés interaktív és inspiráló;
- részese lehetsz egy egyedülálló, tudásmegosztó és támogató közösségnek.
A képzés tematikája itt megnézhető.
“Mindig is éreztem, hogy a szervezeti ombuds tevékenység az, ami igazán érdekel. De biztos csak akkor lettem, amikor megismertem a Szervezeti Ombuds Egyesületet és annak elnökét, Mosonyi Dianát.
Diana szervezeti ombuds képzése Magyarországon egyedülálló. A tudást a gyakorlati tapasztalatain át közvetítve kaptuk meg tőle, így a lehető legközelebb hozta a leendő ombudsokhoz az elméleti részt is. Nagyon boldog vagyok, hogy részt vettem Diana kurzusán, és a magyarországi első néhány, képesítéssel rendelkező szervezeti ombudsok egyike lehettem a segítségével.“ – Résztvevő
A szervezeti ombuds képzés a Felnőttképzési törvénynek (2013. évi LXXVII.) megfelelően, bejelentett képzésként történik.
Trénerek
Vermeul Diana Szervezeti Ombuds Egyesület Elnöke, szervezeti ombuds
- 2017- ben az Új – Mexikó Egyetemen mediációs programon vett részt
- 2018-ban végezte el a Nemzetközi Ombuds Intézmény (IOA) ombuds képzését az Egyesült Államokban
- 2017 és 2018 között Egyesült Államokban 13 ombuds irodában járt és végzett kutatást
- 2019-ben Kaliforniai San Diegoi Egyetem ombuds irodájában szerezte meg a gyakorlati tapasztalatát
- 2019-2021: DIGRA Szervezeti Ombuds- személy
- 2021: HarmoniKon – Harmonised Conflict megalapítója – Hollandia
- 2023- tól a Világ Bank Respectful Workplace Advisor Programot támogatja
Ha kérdésed van, ide kattintva tudsz ingyenes időpontot foglalni.
Gyakran feltett kérdések
- Kik jelentkezhetnek a képzésre, szükséges alapvégzettség?A képzés előfeltétele felsőfokú végzettség. Coach vagy, mediátor vagy mentálhigénés vagy szervezetfejlesztő végzettség ajánlott. Az ombuds eszköztára a coaching és a mediáció eszköztárán alapszik. A képzés során egy egész alkalmat a módszerek megismerésére szánunk, azonban ez nem elég az eszközhasználat elmélyítéséhez.
- Akkreditált a képzés?A felnőttképzési törvény 2020. szeptember 1-jén megváltozott. Azóta nem akkreditált képzések vannak, hanem regisztrált, bejelentett felnőttképző képzések. Természetesen ez a képzés is bejelentett, teljesen hivatalosan működik.
- Milyen tevékenységi kört végezhetek a képzést követően?Az ombudsoknak nincs külön TEÁOR-számuk, általában egyéb üzletviteli tanácsadás szokott a cégbe felvett tevékenységi kör lenni.
- Milyen jogosultságot ad a képzés elvégzése?A képzés elvégzése után sorszámozott szakmai oklevél kerül kiállításra.
- Részt vehetek a képzésen, ha néhány alkalommal hiányozni fogok?A képzésen 90%-os az előírt részvételi arány, ezért természetesen belefér 1 hiányzás.
- Milyen feltételek mellett kapom meg a szakmai oklevelet?90%-os részvételi arány, a "házi feladatok" teljesítése esetén és egy vizsgán elért 75% pontszám esetén.
- A képzés végén van vizsga?A képzés végén egy teszt alapú vizsga van.
- Mikor indul a következő képzés?Képzés akkor indul, amikor összegyülik 6 résztvevő, de maximum évente 1 képzés várható. Ha nem szeretnél lemaradni az aktuális induló csoportról, jelentkezz be mielőbb.