Magyarországon először!
Az interaktív alapozó képzés célja az informális szisztematikus konfliktuskezelési módszertan, azaz a szervezeti ombuds tevékenység megismerése és alapjainak elsajátítása. Kiemelten hasznos mindazok számára, akiket érdekel a munkahelyi szervezetben előforduló konfliktusok megelőzése, kezelése és megoldása, legyenek akár mediátorok, coachok, HR-szakemberek vagy vezetők.
Ki az a szervezeti ombuds?
Egy független és pártatlan személy, aki mindenki számára olyan biztonságos helyet teremt, ahol nyíltan és őszintén megoszthatja a problémáját, sérelmét, panaszát és az álláspontját negatív következmény és felelősségre vonás nélkül. A szervezeti ombuds a szervezetben előforduló trendeket és a konfliktusokat szisztematikusan tárja fel, ezáltal pontosan ki tudja szűrni a felmerülő káros hatású, ismétlődő folyamatokat. Jelző funkcióként támogatja a vezetőség és a HR munkáját.
“Inspirációt, motivációt; egy olyan komplex, átgondolt, strukturált szakmai tudást amellyel ezt a hiánypótló szakmát valóban el lehet sajátítani. Emellett támogató közeget, hosszútávú szakmai segítségnyújtás lehetőségével.” – Mónika
Kinek szól a képzés?
- Aki informálisan szeretné kezelni a munkahelyi konfliktusokat
- Akit érdekel a szisztematikus munkahelyi konfliktuskezelés
- Aki szervezeti ombuds személlyé szeretne válni
A képzés során elsajátíthatod
- Az ombuds tevékenység történetét, típusait, szerepét, hatáskörét és feladatait.
- A szervezeti ombuds alapelveit: a titoktartás, függetlenség, pártatlanság és informalitás elvét.
- A szervezeti ombuds a mindennapokban hogyan alakíthatja ki és őrizheti meg bármely szervezeti egységtől való függetlenségét és pártatlanságát.
- Miért nélkülözhetetlen a titoktartás és a bizalom, hogyan lehet ezt megőrizni.
- Az objektív visszajelzést, a semleges nyelv használatát, a hatékony kérdezéstechnikát, problémameghatározást és megoldási alternatívák generálását.
- Hogyan támogatja a munkavállalókat, a HR-t, a vezetőséget és egyéb szervezeti egységek munkáját.
- A szervezetben előforduló kockázatokat hogyan tudja előre jelezni a menedzsment részére.
- Hogyan lehet funkciójának megfelelően kialakítani az ombuds tevékenységet.
- Mi szükséges egy ombuds iroda kialakításához.
“Más szakmai területen tevékenykedtem idáig, csak érintőlegesen foglalkoztam szervezeti kérdésekkel. Nagy kiváncsisággal vágtam neki a képzésnek, és nem csalódtam: nagyon érdekes és praktikus volt az ismeretanyag, inspiráló és elgondolkodtató eset-megbeszélések és különösen jó társaság!” – Résztvevő
A KÉPZÉS KERETEI
- 2X2 online alkalom
- 4 egész napos személyes alkalom
Egyéni tanulás
- ismeretbővítő/készségfejlesztő „házi feladatok” feldolgozása
- heti tananyag és kiegészítő inspiráló olvasnivalók feldolgozása

RÉSZLETEK
Helyszín: Zoom & Budapest
ELŐJELENTKEZÉS!
A képzés minimum 6 fő részvételével indul el, a képzésben részt vevők száma maximum 12 fő. A képzés a minimum létszámú előjelentkezők esetén indul, velük egyeztetett időpontban.
Miért ezt a képzést válaszd?
- mert egyedül itt tanulhatsz a szervezeti ombuds tevékenységről Magyarországon;
- Te lehetsz az első 10 hazai szervezeti ombuds személy egyike;
- olyan egyedi tudást, új szemléletet sajátítasz el, amelyet máshol nem;
- mert kiscsoportban tanulhatsz maximum 12 fővel;
- mert a képzés interaktív és inspiráló;
- részese lehetsz egy egyedülálló, tudásmegosztó és támogató közösségnek.
- ombuds tevékenységed elindításához megkapod az ombuds kisokost.
A képzés tematikája itt megnézhető.
“Mindig is éreztem, hogy a szervezeti ombuds tevékenység az, ami igazán érdekel. De biztos csak akkor lettem, amikor megismertem a Szervezeti Ombuds Egyesületet és annak elnökét, Mosonyi Dianát.
Diana szervezeti ombuds képzése Magyarországon egyedülálló. A tudást a gyakorlati tapasztalatain át közvetítve kaptuk meg tőle, így a lehető legközelebb hozta a leendő ombudsokhoz az elméleti részt is. Nagyon boldog vagyok, hogy részt vettem Diana kurzusán, és a magyarországi első néhány, képesítéssel rendelkező szervezeti ombudsok egyike lehettem a segítségével.“ – Résztvevő

A képzés ára
ombuds kisokossal
365.000 Ft

A képzés ára aktív/új SZOE tagoknak
ombuds kisokossal
355.000Ft
A szervezeti ombuds képzés a Felnőttképzési törvénynek (2013. évi LXXVII.) megfelelően, bejelentett képzésként történik.z
Trénerek
Mosonyi Diana Szervezeti Ombuds Egyesület Elnöke, szervezeti ombuds
- 2017- ben az Új – Mexikó Egyetemen mediációs programon vett részt
- 2018-ban végezte el a Nemzetközi Ombuds Intézmény képzését az Egyesült Államokban
- 2017 és 2018 között Egyesült Államokban 13 ombuds irodában járt és végzett kutatást
- 2019-ben Kaliforniai San Diegoi Egyetem ombuds irodájában szerezte meg a gyakorlati tapasztalatát
- 2019-2021 : DIGRA Szervezeti Ombuds- személy
- 2021: HarmoniKon – Harmonised Conflict megalapítója
Varga Zoltán mediátor, közgazdász Szervezeti Ombuds Egyesület Alelnöke
- 1996 – hazai és közösségi beruházások fejlesztési szakértő, közgazdász
- 2011 -mediátor
- 2012 – a kkv szektorban a gazdasági mediátor munkacsoport elindítója
- 2017 – szervezeti mediátor, kör facilitációs szakértő – közösségi tervezés, konfliktuskezelés területen szakértő magán és közszféra területén
- 2017 – generációs szakértő – mediátor
- 2019 – kkv mentor
Gyakran feltett kérdések
A képzés előfeltétele felsőfokú végzettség. Coach vagy, mediátor vagy mentálhigénés vagy szervezetfejlesztő végzettség ajánlott. Az ombuds eszköztára a coaching és a mediáció eszköztárán alapszik. A képzés során egy egész alkalmat a módszerek megismerésére szánunk, azonban ez nem elég az eszközhasználat elmélyítéséhez.
A felnőttképzési törvény 2020. szeptember 1-jén megváltozott. Azóta nem akkreditált képzések vannak, hanem regisztrált, bejelentett felnőttképző képzések. Természetesen ez a képzés is bejelentett, teljesen hivatalosan működik.
Az ombudsoknak nincs külön TEÁOR-számuk, általában egyéb üzletviteli tanácsadás szokott a cégbe felvett tevékenységi kör lenni.
A képzésen 90%-os az előírt részvételi arány, ezért természetesen belefér 1 hiányzás.
90%-os részvételi arány, a “házi feladatok” teljesítése esetén és egy vizsgán elért 75% pontszám esetén.
A képzés végén egy teszt alapú vizsga van.
Képzés akkor indul, amikor összegyülik 6 résztvevő, de maximum évente 1 képzés várható. Ha nem szeretnél lemaradni az aktuális induló csoportról, jelentkezz be mielőbb.