Magyarországon először!

Az interaktív alapozó képzés célja az informális szisztematikus konfliktuskezelési módszertan, azaz a szervezeti ombuds tevékenység megismerése és alapjainak elsajátítása. Kiemelten hasznos mindazok számára, akiket érdekel a munkahelyi szervezetben előforduló konfliktusok megelőzése, kezelése és megoldása, legyenek akár mediátorok, coachok, HR-szakemberek vagy vezetők.

Ki az a szervezeti ombuds?

Egy független és pártatlan személy, aki mindenki számára olyan biztonságos helyet teremt, ahol nyíltan és őszintén megoszthatja a problémáját, sérelmét, panaszát és az álláspontját negatív következmény és felelősségre vonás nélkül. A szervezeti ombuds a szervezetben előforduló trendeket és a konfliktusokat szisztematikusan tárja fel, ezáltal pontosan ki tudja szűrni a felmerülő káros hatású, ismétlődő folyamatokat. Jelző funkcióként támogatja a vezetőség és a HR munkáját.

“Nagyon inspiráló és interaktív képzés, ahol egy új szemléletet ismerhettem meg. Elsők között sajátítottam el ezt a tudást, ami nagyon izgalmassá és érdekessé tette.”  – Résztvevő

Kinek szól a képzés?​

  • Aki informálisan szeretné kezelni a munkahelyi konfliktusokat
  • Akit érdekel a szisztematikus munkahelyi konfliktuskezelés
  • Aki szervezeti ombuds személlyé szeretne válni

A képzés során elsajátíthatod

  1. Az ombuds tevékenység történetét, típusait, szerepét, hatáskörét és feladatait.
  2. A szervezeti ombuds alapelveit: a titoktartás, függetlenség, pártatlanság és informalitás elvét.
  3. A szervezeti ombuds a mindennapokban hogyan alakíthatja ki és őrizheti meg bármely szervezeti egységtől való függetlenségét és pártatlanságát.
  4. Miért nélkülözhetetlen a titoktartás és a bizalom, hogyan lehet ezt megőrizni.
  5. Az objektív visszajelzést, a semleges nyelv használatát, a hatékony kérdezéstechnikát, problémameghatározást és megoldási alternatívák generálását.
  6. Hogyan támogatja a munkavállalókat, a HR-t, a vezetőséget és egyéb szervezeti egységek munkáját.
  7. A szervezetben előforduló kockázatokat hogyan tudja előre jelezni a menedzsment részére.
  8. Hogyan lehet funkciójának megfelelően kialakítani az ombuds tevékenységet.
  9. Mi szükséges egy ombuds iroda kialakításához.

“Más szakmai területen tevékenykedtem idáig, csak érintőlegesen foglalkoztam szervezeti kérdésekkel. Nagy kiváncsisággal vágtam neki a képzésnek, és nem csalódtam: nagyon érdekes és praktikus volt az ismeretanyag, inspiráló és elgondolkodtató eset-megbeszélések és különösen jó társaság!” – Résztvevő

A KÉPZÉS KERETEI

Őszi kiadás!

  • 2X2 online alkalom 
  • 3 egész napos személyes alkalom

​Egyéni tanulás

  • ismeretbővítő/készségfejlesztő „házi feladatok” feldolgozása
  • heti tananyag és kiegészítő inspiráló olvasnivalók feldolgozása

A képzés minimum 6 fő részvételével indul el, a képzésben részt vevők száma maximum 12 fő.

szoe ombuds kepzes

RÉSZLETEK

Helyszín: Budapest

Időpont:

Csütörtökönként Online 2X2 óra és offline, személyes 3 nap hétvégén 10-16 óra között

Képzési alkalmak

Modul 1. – Szervezeti ombuds elméleti alapok

Online alkalmak:

  1. Alkalom 2021.11.11.
  2. Alkalom 2021.11.18. 

Modul 2. – Szervezeti ombuds eszközök, tevékenység és iroda létrehozása 

Személyes alkalmak:

3. Alkalom 2021.11.27.

4. Alkalom 2021.12.04

5. Alkalom 2021.12.11.

​A végleges időpontok közös megegyezés alapján történik.

Amint 6 fő összegyűlik, úgy a képzés indulhat hamarabb is.

Miért ezt a képzést válaszd?

  • mert egyedül itt tanulhatsz a szervezeti ombuds tevékenységről Magyarországon;
  • Te lehetsz az első 10 hazai szervezeti ombuds személy egyike;
  • olyan egyedi tudást, új szemléletet sajátítasz el, amelyet máshol nem;
  • mert kiscsoportban tanulhatsz maximum 12 fővel;
  • mert a képzés interaktív és inspiráló;
  • részese lehetsz egy egyedülálló, tudásmegosztó és támogató közösségnek.
  • ombuds tevékenységed elindításához sablon dokumentumokat kapsz.

Ráadásként!

A teljes képzést (modul 1 & modul 2) elvégzettek felkerülnek a Szervezeti Ombuds Egyesület szervezeti ombuds listájába.  A végzett ombudsok listáját itt találod.
Így elsők között dolgozhatsz Magyarországon speciálisan képzett szervezeti ombudsként, akit az egyesület is szívből ajánl.​

“Mindig is éreztem, hogy a szervezeti ombuds tevékenység az, ami igazán érdekel. De biztos csak akkor lettem, amikor megismertem a Szervezeti Ombuds Egyesületet és annak elnökét, Mosonyi Dianát.
Diana szervezeti ombuds képzése Magyarországon egyedülálló. A tudást a gyakorlati tapasztalatain át közvetítve kaptuk meg tőle, így a lehető legközelebb hozta a leendő ombudsokhoz az elméleti részt is. Nagyon boldog vagyok, hogy részt vettem Diana kurzusán, és a magyarországi első néhány, képesítéssel rendelkező szervezeti ombudsok egyike lehettem a segítségével.“ – Résztvevő

őszi képzés ára nem szoe tagoknak

A képzés

ára

365.000 Ft

Idén elengedjük az áfát
szoe ombuds kepzes

A képzés ára

ÚJ SZOE tagoknak

360.000Ft

Idén elengedjük az áfát

A szervezeti ombuds képzés a Felnőttképzési törvénynek (2013. évi LXXVII.) megfelelően, bejelentett képzésként történik.

Tréner

Mosonyi Diana Szervezeti Ombuds Egyesület Elnöke, szervezeti ombuds

  • 2017- ben az Új – Mexikó Egyetemen mediációs programon vett részt
  • 2018-ban végezte el a Nemzetközi Ombuds Intézmény képzését az Egyesült Államokban
  • 2017 és 2018 között Egyesült Államokban 13 ombuds irodában járt és végzett kutatást
  • 2019-ben Kaliforniai San Diegoi Egyetem ombuds irodájában szerezte meg a gyakorlati tapasztalatát
  • 2020-2021 : DIGRA Szervezeti Ombuds- személy
  • 2021: HarmoniKon – Harmonised Conflict megalapítója

Gyakran feltett kérdések

  • Kik jelentkezhetnek a képzésre, szükséges alapvégzettség?

    A képzés előfeltétele felsőfokú végzettség. Coach vagy, mediátor vagy mentálhigénés vagy szervezetfejlesztő végzettség ajánlott. Az ombuds eszköztára a coaching és a mediáció eszköztárán alapszik. A képzés során egy egész alkalmat a módszerek megismerésére szánunk, azonban ez nem elég az eszközhasználat elmélyítéséhez.

  • Akkreditált a képzés?

    A felnőttképzési törvény 2020. szeptember 1-jén megváltozott. Azóta nem akkreditált képzések vannak, hanem regisztrált, bejelentett felnőttképző képzések. Természetesen ez a képzés is bejelentett, teljesen hivatalosan működik.

  • Milyen tevékenységi kört végezhetek a képzést követően?

    Az ombudsoknak nincs külön TEÁOR-számuk, általában egyéb üzletviteli tanácsadás szokott a cégbe felvett tevékenységi kör lenni.

  • Milyen jogosultságot ad a képzés elvégzése?
    A Modul1 és Modul2 elvégzése után felkerülsz a Szervezeti Ombuds Egyesület honlapjára és a szervezeti ombuds személyek listájára.
    Modul 2 elvégzése után sorszámozott szakmai oklevél kerül kiállításra.
  • Miért van Modul1 és Modul2?
    A Modul1 képzést azoknak ajánlom, akik az ombuds tevékenység alapjait szeretnék megérteni és elsajátítani, azonban nem szeretnének ombudsként dolgozni.
    A Modul2-t azoknak ajánlom, akik szervezeti ombudsként is szeretnének dolgozni, vagy ombuds irodát szeretnének létrehozni.
  • Részt vehetek a képzésen, ha néhány alkalommal hiányozni fogok?

    A képzésen 90%-os az előírt részvételi arány, ezért természetesen belefér 1 hiányzás.

  • Milyen feltételek mellett kapom meg a szakmai oklevelet?

    90%-os részvételi arány és a “házi feladatok” teljesítése esetén.

  • A képzés végén van vizsga?

    A képzés végén nincs vizsga.

  • Mikor indul a következő képzés?

    Képzés akkor indul, amikor összegyülik 6 résztvevő, de maximum évente két képzés várható. Ha nem szeretnél lemaradni az aktuális induló csoportról, jelentkezz be mielőbb.

  • Mit jelent a bevezető ár?
    A magyarországi első ombuds képzés valós és nemzetközi értéke 550.000 Ft.
    Mivel a képzés hazánkban még újdonság, most bevezető áron nagy kedvezményt biztosítunk az első csoportok résztvevőinek.
    Érdemes az aktuális árra lecsapni, mert a következő képzésnél nem garantált ugyanaz az ár.
  • Jelentkezési űrlap

      Szeretnél SZOE tag lenni? *

      Honnan hallottál a képzésről? *


      Mennyire felelnek meg a képzés időpontjai? (1 - legrosszabb, 5- legjobb érték) *