Magyarországon először!

Az interaktív alapozó képzés célja az informális szisztematikus konfliktuskezelési módszertan, azaz a szervezeti ombuds tevékenység megismerése és alapjainak elsajátítása. Kiemelten hasznos mindazok számára, akiket érdekel a munkahelyi szervezetben előforduló konfliktusok megelőzése, kezelése és megoldása, legyenek akár mediátorok, coachok, HR-szakemberek vagy vezetők.

Nézd meg rövid videónkat, hogy miről szól a képzés:

Ki az a szervezeti ombuds?

Egy független és pártatlan személy, aki mindenki számára olyan biztonságos helyet teremt, ahol nyíltan és őszintén megoszthatja a problémáját, sérelmét, panaszát és az álláspontját negatív következmény és felelősségre vonás nélkül. A szervezeti ombuds a szervezetben előforduló trendeket és a konfliktusokat szisztematikusan tárja fel, ezáltal pontosan ki tudja szűrni a felmerülő káros hatású, ismétlődő folyamatokat. Jelző funkcióként támogatja a vezetőség és a HR munkáját.

“Inspirációt, motivációt; egy olyan komplex, átgondolt, strukturált szakmai tudást amellyel ezt a hiánypótló szakmát valóban el lehet sajátítani. Emellett támogató közeget, hosszútávú szakmai segítségnyújtás lehetőségével.”  – Mónika

Kinek szól a képzés?​

  • Aki új komplex szemléletet szeretne elsajátítani a munkahelyi konfliktusok terén
  • Aki informálisan szeretné kezelni a munkahelyi konfliktusokat
  • Akit érdekel a szisztematikus munkahelyi konfliktuskezelés
  • Aki szervezeti ombuds személlyé szeretne válni

A képzés során elsajátíthatod

  1. Az ombuds tevékenység történetét, típusait, szerepét, hatáskörét és feladatait.
  2. A szervezeti ombuds alapelveit: a titoktartás, függetlenség, pártatlanság és informalitás elvét.
  3. A szervezeti ombuds a mindennapokban hogyan alakíthatja ki és őrizheti meg bármely szervezeti egységtől való függetlenségét és pártatlanságát.
  4. Miért nélkülözhetetlen a titoktartás és a bizalom, hogyan lehet ezt megőrizni.
  5. Az objektív visszajelzést, a semleges nyelv használatát, a hatékony kérdezéstechnikát, problémameghatározást és megoldási alternatívák generálását.
  6. Hogyan támogatja a munkavállalókat, a HR-t, a vezetőséget és egyéb szervezeti egységek munkáját.
  7. A szervezetben előforduló kockázatokat hogyan tudja előre jelezni a menedzsment részére.
  8. Hogyan lehet funkciójának megfelelően kialakítani az ombuds tevékenységet.
  9. Mi szükséges egy ombuds iroda kialakításához.

“Más szakmai területen tevékenykedtem idáig, csak érintőlegesen foglalkoztam szervezeti kérdésekkel. Nagy kiváncsisággal vágtam neki a képzésnek, és nem csalódtam: nagyon érdekes és praktikus volt az ismeretanyag, inspiráló és elgondolkodtató eset-megbeszélések és különösen jó társaság!” – Résztvevő

A KÉPZÉS KERETE

  • A képzés időtartalma 3 hónap.
    Minden héten csütörtökön kapsz egy videót 11 héten keresztül. A felénél tartunk egy online találkozót, ahol megismerkedünk és felteheted a kérdéseidet. Ezt követően lesznek a személyes alkalmak
  • Elméleti rész: 11 előre felvett videókban
  • Gyakorlati rész: 3 személyes alkalom
  • Saját tanuló csoport a most induló képzés résztvevőinek
  • Vizsga: személyesen + napon írásos kérdéssor kitöltésével

​Egyéni tanulás

  • Érdemes heti 1,5- 2 órát szánni a videó megnézésére az
  • ismeretbővítő/készségfejlesztő „házi feladatok” feldolgozására
  • heti tananyag és kiegészítő inspiráló olvasnivalók átolvasására
szoe ombuds kepzes

RÉSZLETEK

Elméleti rész:
Bármikor folyamatosan lehet jelentkezni.

Gyakorlati rész:
A személyes alkalmak Budapesten minimum 4 fő jelentkezésével évente egyszer kerül sor.

Extrák:

  • Tiéd lesz a szervezeti ombuds kisokos, amely Magyarországon egyedülállóként elérhető szakmai segédanyagcsomag; mind a már megkezdett, mind az újonnan megalakítani kívánt ombuds tevékenység és funkció szakszerű létrejöttét és működtetését segíti elő.
  • Végzett ombudsok Facebook csoportjába való bekerülés.
  • Ombuds füzet, amely az ombuds tevékenységed segítő eszköze lehet, egy teljes ülés protokolljába való betekintést ad és végigkísér a folyamaton.

[wpb-pcf-button]

Miért ezt a képzést válaszd?

  • mert egyedül itt tanulhatsz a szervezeti ombuds tevékenységről Magyarországon;
  • Te lehetsz az első 20 hazai szervezeti ombuds személy egyike;
  • olyan egyedi tudást, új szemléletet sajátítasz el, amelyet máshol nem;
  • mert kiscsoportban tanulhatsz maximum 12 fővel;
  • mert a képzés interaktív és inspiráló;
  • részese lehetsz egy egyedülálló, tudásmegosztó és támogató közösségnek.

A képzés tematikája itt megnézhető.

“Mindig is éreztem, hogy a szervezeti ombuds tevékenység az, ami igazán érdekel. De biztos csak akkor lettem, amikor megismertem a Szervezeti Ombuds Egyesületet és annak elnökét, Mosonyi Dianát.
Diana szervezeti ombuds képzése Magyarországon egyedülálló. A tudást a gyakorlati tapasztalatain át közvetítve kaptuk meg tőle, így a lehető legközelebb hozta a leendő ombudsokhoz az elméleti részt is. Nagyon boldog vagyok, hogy részt vettem Diana kurzusán, és a magyarországi első néhány, képesítéssel rendelkező szervezeti ombudsok egyike lehettem a segítségével.“ – Résztvevő

A szervezeti ombuds képzés a Felnőttképzési törvénynek (2013. évi LXXVII.) megfelelően, bejelentett képzésként történik.

Trénerek

Vermeul Diana Szervezeti Ombuds Egyesület Elnöke, szervezeti ombuds

  • 2017- ben az Új – Mexikó Egyetemen mediációs programon vett részt
  • 2018-ban végezte el a Nemzetközi Ombuds Intézmény (IOA) ombuds képzését az Egyesült Államokban
  • 2017 és 2018 között Egyesült Államokban 13 ombuds irodában járt és végzett kutatást
  • 2019-ben Kaliforniai San Diegoi Egyetem ombuds irodájában szerezte meg a gyakorlati tapasztalatát
  • 2019-2021: DIGRA Szervezeti Ombuds- személy
  • 2021: HarmoniKon – Harmonised Conflict megalapítója – Hollandia
  • 2023- tól a Világ Bank Respectful Workplace Advisor Programot támogatja

Ha kérdésed van, ide kattintva tudsz ingyenes időpontot foglalni.

Gyakran feltett kérdések

  • Kik jelentkezhetnek a képzésre, szükséges alapvégzettség?
    A képzés előfeltétele felsőfokú végzettség. Coach vagy, mediátor vagy mentálhigénés vagy szervezetfejlesztő végzettség ajánlott. Az ombuds eszköztára a coaching és a mediáció eszköztárán alapszik. A képzés során egy egész alkalmat a módszerek megismerésére szánunk, azonban ez nem elég az eszközhasználat elmélyítéséhez.
  • Akkreditált a képzés?
    A felnőttképzési törvény 2020. szeptember 1-jén megváltozott. Azóta nem akkreditált képzések vannak, hanem regisztrált, bejelentett felnőttképző képzések. Természetesen ez a képzés is bejelentett, teljesen hivatalosan működik.
  • Milyen tevékenységi kört végezhetek a képzést követően?
    Az ombudsoknak nincs külön TEÁOR-számuk, általában egyéb üzletviteli tanácsadás szokott a cégbe felvett tevékenységi kör lenni.
  • Milyen jogosultságot ad a képzés elvégzése?
    A képzés elvégzése után sorszámozott szakmai oklevél kerül kiállításra.
  • Részt vehetek a képzésen, ha néhány alkalommal hiányozni fogok?
    A képzésen 90%-os az előírt részvételi arány, ezért természetesen belefér 1 hiányzás.
  • Milyen feltételek mellett kapom meg a szakmai oklevelet?
    90%-os részvételi arány, a "házi feladatok" teljesítése esetén és egy vizsgán elért 75% pontszám esetén.
  • A képzés végén van vizsga?
    A képzés végén egy teszt alapú vizsga van.
  • Mikor indul a következő képzés?
    Képzés akkor indul, amikor összegyülik 6 résztvevő, de maximum évente 1 képzés várható. Ha nem szeretnél lemaradni az aktuális induló csoportról, jelentkezz be mielőbb.

Előjelentkezési űrlap

    Szeretnél SZOE tag lenni? (a mező kitöltése kötelező)

    Honnan hallottál a képzésről? (a mező kitöltése kötelező)