Szervezeti Ombuds alapozó képzés – Magyarországon először!

Az interaktív alapozó képzés célja az informális szisztematikus konfliktuskezelési módszertan, azaz a szervezeti ombuds tevékenység megismerése és az alapjainak elsajátítása. Ez különösen hasznos azok számára, akik a szervezetükben konfliktus megelőzése, kezelése és megoldása iránt érdeklődnek, függetlenül, hogy mediátorok, coachok, HR-esek, vagy vezetők.

Ki az a szervezeti ombuds?

Egy olyan független és pártatlan személy a szervezetben, aki biztonságos platformot teremt a szervezeten belül, ahol mindenki nyíltan és őszintén megoszthatja a problémáját, aggályát, sérelmét és álláspontját következmény és felelősségre vonás nélkül. A szervezeti ombuds a szervezetben előforduló trendeket és a konfliktusokat szisztematikusan tárja fel, így a szervezetben előforduló káros hatású, ismétlődő folyamatokat pontosan ki tudja szűrni. Jelző funkcióként támogatja a vezetőség és a HR munkáját.

A résztvevők a képzés során megtanulják
  • Az ombuds tevékenység eredetét, típusait.
  •  A szervezeti ombuds szerepét, hatáskörét és feladatait.
  •  A szervezeti ombuds alapelveit:- titoktartás, függetlenség, pártatlanság és informalitás.
  •  A szervezeti ombuds a mindennapokban hogyan alakíthatja ki és őrizheti meg a minden szervezeti egységtől való függetlenségét és pártatlanságát.
  •  Miért nélkülözhetetlen a titoktartás és a bizalmasság, hogyan lehet ezt megőrizni.
  •  Az objektív visszajelzést, a semleges nyelv használatát, a hatékony kérdezés technikát, probléma meghatározást és megoldási alternatívák generálását.
  •  Milyen értéket teremt egy szervezeti ombuds a szervezetben.
  •  Hogyan támogatja a munkavállalókat, a HR-t, a vezetőséget és egyéb szervezeti egységek munkáját.
  •  A szervezetben előforduló kockázatokat hogyan tudja előre jelezni a menedzsment részére.
  • Hogyan lehet Ombuds funkció létrehozni
  • Mi szükséges egy Ombuds iroda kialakításához.

Kiknek ajánljuk?

  • Akik informálisan szeretnék kezelni a munkahelyi konfliktusokat.
  • Akiket érdekel a szisztematikus munkahelyi konfliktuskezelés.
  • Akik szervezeti ombuds személlyé szeretnének válni.
Helyszín:

Online

Következő képzés:

2021. Május

Időpont:

Csütörtökönként délután (négy alkalom

A képzés minimum 6 fő részvételével indul el, a képzésben résztvevők száma maximum 12 fő.

Tréner

Mosonyi Diana Szervezeti Ombuds Egyesület Elnöke DIGRA-Szervezeti Ombuds-személye Szervezeti Mediátor

  • 2018-ban végezte el a Nemzetközi Ombuds Intézmény képzését az Egyesült Államokban,
  • 2017 és 2018 között Egyesült Államokban 13 ombuds irodában járt és végzett kutatást
  • 2019-ben Kaliforniai San Diegoi Egyetem ombuds irodájában szerezte meg a gyakorlati tapasztalatát.
  • 2020 óta: DIGRA Szervezeti Ombuds- személy

A felnőttképző nyilvántartásba vételi száma: B/2021/000516

Bővebb információért kattints ide.

vagy

Jelentkezéshez kérjük töltsd ki a megjelenő űrlapot.