Szervezeti Ombuds alapozó képzés – Magyarországon először!
Az interaktív alapozó képzés célja az informális szisztematikus konfliktuskezelési módszertan, azaz a szervezeti ombuds tevékenység megismerése és az alapjainak elsajátítása. Ez különösen hasznos azok számára, akik a szervezetükben konfliktus megelőzése, kezelése és megoldása iránt érdeklődnek, függetlenül, hogy mediátorok, coachok, HR-esek, vagy vezetők.
Ki a szervezeti ombuds?
Egy olyan független és pártatlan személy a szervezetben, aki biztonságos platformot teremt a szervezeten belül, ahol mindenki nyíltan és őszintén megoszthatja a problémáját, aggályát, sérelmét és álláspontját következmény és felelősségre vonás nélkül. A szervezeti ombuds a szervezetben előforduló trendeket és a konfliktusokat szisztematikusan tárja fel, így a szervezetben előforduló káros hatású, ismétlődő folyamatokat pontosan ki tudja szűrni. Jelző funkcióként támogatja a vezetőség és a HR munkáját.
A résztvevők a képzés során megtanulják:
- Az ombuds tevékenység eredetét, típusait.
- A szervezeti ombuds szerepét, hatáskörét és feladatait.
- A szervezeti ombuds alapelveit:– titoktartás, függetlenség, pártatlanság és informalitás.
- A szervezeti ombuds a mindennapokban hogyan alakíthatja ki és őrizheti meg a minden szervezeti egységtől való függetlenségét és pártatlanságát.
- Miért nélkülözhetetlen a titoktartás és a bizalmasság, hogyan lehet ezt megőrizni.
- Az objektív visszajelzést, a semleges nyelv használatát, a hatékony kérdezés technikát, probléma meghatározást és megoldási alternatívák generálását.
- Milyen értéket teremt egy szervezeti ombuds a szervezetben.
- Hogyan támogatja a munkavállalókat, a HR-t, a vezetőséget és egyéb szervezeti egységek munkáját.
- A szervezetben előforduló kockázatokat hogyan tudja előre jelezni a menedzsment részére.
Kiknek ajánljuk?
- Akik informálisan szeretnék kezelni a munkahelyi konfliktusokat.
- Akiket érdekel a szisztematikus munkahelyi konfliktuskezelés.
- Akik szervezeti ombuds személlyé szeretnének válni.
Helyszín:
Online
Időpont:
Csütörtökönként 8-12 óra vagy 13-17 óra között.
Alkalmak:
- 2021.02.25.
- 2021.03.04
- 2021.03.11
- 2021.03.18.
A képzés minimum 6 fő részvételével indul el, a képzésben résztvevevők száma maximum 12 fő.
Ha szeretnél jönni, de nem megfelelő az időpont, akkor jelezd.
Tréner
Mosonyi Diana- Szervezeti Ombuds Egyesület Elnöke, DIGRA-Szervezeti Ombuds-személye, Szervezeti Mediátor,
- 2018-ban végezte el a Nemzetközi Ombuds Intézmény képzését az Egyesült Államokban,
- 2017 és 2018 között Egyesült Államokban 13 ombuds irodában járt és végzett kutatást
- 2019-ben Kaliforniai San Diegoi Egyetem ombuds irodájában szerezte meg a gyakorlati tapasztalatát.
- 2020 óta: DIGRA Szervezeti Ombuds- személy
A tudás elsajátítást egy interaktív munkafüzet is támogatja.
A képzésre már nem lehet jelentkezni, a további képzések időpontját az Események, képzések menüpontban találod.