Szervezeti Ombuds alapozó képzés – Magyarországon először!

Az interaktív alapozó képzés célja az informális szisztematikus konfliktuskezelési módszertan, azaz a szervezeti ombuds tevékenység megismerése és az alapjainak elsajátítása. Ez különösen hasznos azok számára, akik a szervezetükben konfliktus megelőzése, kezelése és megoldása iránt érdeklődnek, függetlenül, hogy mediátorok, coachok, HR-esek, vagy vezetők.

Ki a szervezeti ombuds?
Egy olyan független és pártatlan személy a szervezetben, aki biztonságos platformot teremt a szervezeten belül, ahol mindenki nyíltan és őszintén megoszthatja a problémáját, aggályát, sérelmét és álláspontját következmény és felelősségre vonás nélkül. A szervezeti ombuds a szervezetben előforduló trendeket és a konfliktusokat szisztematikusan tárja fel, így a szervezetben előforduló káros hatású, ismétlődő folyamatokat pontosan ki tudja szűrni. Jelző funkcióként támogatja a vezetőség és a HR munkáját.

A résztvevők a képzés során megtanulják:

  • Az ombuds tevékenység eredetét, típusait.
  • A szervezeti ombuds szerepét, hatáskörét és feladatait.
  • A szervezeti ombuds alapelveit:– titoktartás, függetlenség, pártatlanság és informalitás.
  •  A szervezeti ombuds a mindennapokban hogyan alakíthatja ki és őrizheti meg a minden szervezeti egységtől való függetlenségét és pártatlanságát.
  • Miért nélkülözhetetlen a titoktartás és a bizalmasság, hogyan lehet ezt megőrizni.
  • Az objektív visszajelzést, a semleges nyelv használatát, a hatékony kérdezés technikát, probléma meghatározást és megoldási alternatívák generálását.
  • Milyen értéket teremt egy szervezeti ombuds a szervezetben.
  • Hogyan támogatja a munkavállalókat, a HR-t, a vezetőséget és egyéb szervezeti egységek munkáját.
  • A szervezetben előforduló kockázatokat hogyan tudja előre jelezni a menedzsment részére.

Kiknek ajánljuk?

  • Akik informálisan szeretnék kezelni a munkahelyi konfliktusokat.
  • Akiket érdekel a szisztematikus munkahelyi konfliktuskezelés.
  • Akik szervezeti ombuds személlyé szeretnének válni.

Helyszín:

Online

Időpont:

Csütörtökönként  8-12 óra vagy 13-17 óra között.

Alkalmak:

  • 2021.02.25.
  • 2021.03.04
  • 2021.03.11
  • 2021.03.18.

A képzés minimum 6 fő részvételével indul el, a képzésben résztvevevők száma maximum 12 fő.

Ha szeretnél jönni, de nem megfelelő az időpont, akkor jelezd.

Tréner

Mosonyi Diana- Szervezeti Ombuds Egyesület Elnöke, DIGRA-Szervezeti Ombuds-személye, Szervezeti Mediátor,

  • 2018-ban végezte el a Nemzetközi Ombuds Intézmény képzését az Egyesült Államokban,
  • 2017 és 2018 között Egyesült Államokban 13 ombuds irodában járt és végzett kutatást
  • 2019-ben Kaliforniai San Diegoi Egyetem ombuds irodájában szerezte meg a gyakorlati tapasztalatát.
  • 2020 óta: DIGRA Szervezeti Ombuds- személy

A tudás elsajátítást egy interaktív munkafüzet is támogatja.

A képzésre már nem lehet jelentkezni, a további képzések időpontját az Események, képzések menüpontban találod.