Általános megfogalmazásban az ombuds támogatást nyújt azon egyéni és szervezeti félreértések, viták, konfliktusok és akadályok leküzdéséhez, amelyek akadályozzák az érintetteket teljes potenciáljuk kibontakoztatásában.
- Az ombuds segít a köz- és versenyszféra szervezeteinek előre látni és elkerülni a kockázatokat, a pereket, illetve a márka és a jó hírnév költséges károsodását.
- Képzést, oktatást, coaching beszélgetéseket és segítő tevékenységet nyújt.
- Kiegészíti a hagyományos HR, jogi és panaszkezelési/compliance csatornákat és osztályokat.
- Segít megerősíteni az alkalmazottak lojalitását és elkötelezettségét, ami költségmegtakarítást és a munkahelyi légkör javulását eredményezi.
- Azonosítja a rendszerszintű tendenciákat és kockázatokat, és ezzel segíti a vezetőket, hogy megalapozott üzleti, szabályozói és vezetési döntéseket hozzanak.
- Építi, erősíti a termelékenységet és a hatékony kapcsolatokat a szervezeti részlegek, partnerek és szakemberek között.
- Tájékoztatja a különböző szervezeti egységeket és érdekelt feleket a konfliktusmegoldás alternatíváiról.
- Meghallja és továbbítja az új ötleteket, kezdeményezéseket, és javaslatokat tesz komplex intézkedésekre, a szervezet innovatív kezdeményezéseire és javasolt intézkedéseire.
Az ombuds egy megbízható navigátorként szolgál a szervezet számára, aki adekvát információval támogatja a kritikus és összetett döntéshozatalt a tartós és pozitív hatás érdekében.

Többet szeretnél meg tudni az ombuds tevékenységről?
Akkor a szervezeti Ombuds kisokos Neked szól!
Magyarországon először érhető el egy e-book, amely a hasznos tippeken túl mintákat, illetve sablonokat tartalmaz, amelyek elvi és gyakorlati iránymutatóként szolgálnak szemléletbeli és praktikus kérdésekben egyaránt, tájékoztató jellegű ismereteket nyújtva az ombuds tevékenység kialakításával és az ombuds szereppel kapcsolatban.
Szeretnél képesített szervezeti ombuds személy lenni? Akkor jelentkezz az ombuds képzésre!