2018-ban az American Bar Association – Amerikai Ügyvédi Kamara vitarendezési szekciója október második csütörtökét az ombuds világnapjává nyilvánította, hogy elismerje az ombuds szakmát, amely évszázadok óta létezik, de viszonylag ismeretlen és kihasználatlan.

Az ombuds világnap elsődleges célja, hogy felhívja az ombuds tevékenységre a figyelmet, és javítsa az elismertségét. Ennek a célnak tettünk eleget a múlt pénteki Szervezeti Ombuds Egyesület- SZOE által szervezett rendezvénnyel.

Az eseményen Peter Pillok, Századvég Gazdaságkutató Zrt. Igazgatójával Diana Mosonyi a SZOE elnöke ismertette a jelenlevőkkel az ombuds tevékenység ismertségével kapcsolatos friss hazai vállalati és lakossági kutatás eredményét.

A telefonos kutatás többek között olyan kérdésekre kereste a választ, mint például:

  • mennyire gyakoriak a konfliktusok a munkahelyén
  • hallott-e már a szervezeti ombudsról
  • támogatná-e a munkahelyén.

A résztvevők között végzett és leendő ombudsok Zoltán Varga moderálásával elemezték az eredményeket és beszélgettek a szakma jövőjéről, elterjesztésének lehetséges lépéseiről.

Köszönjük a helyszín biztosítását a Edina Strohnak és a Computacenter-nek. A kutatás bővebb eredményével hamarosan jelentkezünk!

Néhány szó a résztvevőktől:

Edina Stroh: „Amint láttam a rendezvény hirdetését rögtön regisztráltam. Mint végzett Ombuds fontos számomra, hogy megragadjak minden lehetőséget, amikor e szakmáról, annak terjesztéséről, köztudatba építéséről beszélgethetünk. Külön öröm, hogy mindezt a vállalatunk székházában lehetett megszervezni. Ezúton köszönöm, hogy vezetőink ezzel is támogatták az egyesületet. Ők már biztosan tudják mi is az a Szervezeti Ombuds.”

Miklós Pap: „Nagyon örültem és élveztem, hogy ott lehettem az ombuds világnap alkalmából, a SZOE által szervezett, közvélemény kutatás eredményét bemutató és elemző rendezvényen. Megleptek a kutatás egyes eredményei és hogy mennyi új kérdés vetődött fel bennünk, amit aztán jól kivesézve meg is tárgyaltunk. Nagyon hasznos volt, hogy az ombuds képzésen tanultakat a gyakorlatban is hasznosítani tudtam. Remélem sikerül majd a most felmerült kérdésekre is indítani hasonló kutatást. Nagyon hasznos lenne és még jobban rámutatna, hogy milyen fontos lenne, ha minden cégnél dolgozna egy szervezeti ombuds!”

Köszönjük a Computacenternek a hely biztosítását és mindenkinek az aktív részvételt!

A kutatási eredményeket szakmai kiértékeléssel együtt hamarosan az egyesület honlapjánFacebookés LinkedIn oldalán, közzé tesszük.

Ha nem szeretnél lemaradni az eredmény beszámolójáról, akkor iratkozz fel hírlevelünkre.

English version

In 2018, the Dispute Settlement Section of the American Bar Association declared the Ombuds’s Day to recognize the ombuds profession, which has existed for centuries but is relatively unknown and untapped.

The primary purpose of Ombuds Day is to raise awareness of the Ombuds’s work and raise its profile. We fulfilled this goal with an event organized by the Organizational Ombudsman Association-SZOE last Friday.

At the event, dr. Peter Pillok, Director of Századvég Közéleti Tudásközpont Foundation, Diana Mosonyi, President of the SZOE, presented the results of a recent Hungarian corporate and residential survey on the awareness of the Ombuds’s activities. The telephony research sought answers to questions such as:

  • how frequent conflicts are at your workplace
  • have you heard anything of the organizational ombudsman
  • would you support it at your workplace

Event participants who are already certified and ones who are planning to be ombuds, analyzed the results and discussed the future of this profession and the possible steps of its dissemination. The event was moderated by Zoltán Varga.

A few words from the participants:

Stroh Edina: “As soon as I saw the ad for the event, I registered right away. As an ombuds, it is important for me to seize every opportunity when talking about this profession, its dissemination, its construction in the public consciousness. It was a special pleasure that all this could be organized at the headquarters of our company. I would like to thank our leaders for supporting the association in this way. They already know for sure what an Organizational Ombudsman is.”

Thank you all for your active participation and for the Computacenter to provide the place!

The results of the research, together with a professional evaluation, will be published on the same channels soon.