Ahogy a szervezetek folyamatosan növekednek és fejlődnek, egyre fontosabbá válik, hogy az alkalmazottak számára pártatlan és bizalmas forrás álljon rendelkezésre aggodalmaik felvetésére és a viták megoldására. Itt lép be a szervezeti ombuds.
A szervezeti ombuds egy semleges és független harmadik személy, aki segít a munkavállalóknak eligazodni az összetett kérdésekben és megoldani a munkahelyi konfliktusokat. Biztonságos teret biztosít a számukra, ahol megoszthatják aggályaikat és megoldásokat dolgozhatnak ki anélkül, hogy tartanának a megtorlástól. 

A szervezeti ombuds funkció előnyei azonban túlmutatnak a konfliktusok megoldásán. Hozzájárulhat a szervezeten belüli kommunikáció és bizalom javításához, ami növeli a termelékenységet és a munkavállalói elégedettséget, továbbá segíthet megelőzni, hogy a kis problémák nagyobb problémákká fajuljanak, így hosszú távon időt és erőforrást takaríthat meg a szervezet.

Összességében a szervezeti ombuds jelenléte nagy mértékben javíthatja a szervezet működését és kultúráját. Ha az Ön cége még nem rendelkezik ilyen funkcióval, érdemes megfontolni a bevezetését.