Mától elérhető az ombuds kisokos csomag!

Magyarországon először érhető el egy olyan szakmai segédanyagcsomag, amely mind a már megkezdett, mind az újonnan megalakítani kívánt ombuds tevékenység és funkció szakszerű létrejöttét és működtetését segíti elő. 

Miért érdemes megvenni? 

Óriási gyakorlati segítséget nyújt az újonnan indítandó ombuds tevékenység és iroda kialakításához. A hasznos tippeken túl a kisokos 12 olyan mintát, illetve sablont tartalmaz, amelyek elvi és gyakorlati iránymutatóként szolgálnak szemléletbeli és praktikus kérdésekben egyaránt, tájékoztató jellegű ismereteket nyújtva az ombuds tevékenység kialakításával és az ombuds szereppel kapcsolatban. 

A csomag tartalmaz egy 60 perces konzultációs lehetőséget, melynek során átbeszéljük a kisokossal és/vagy az ombuds tevékenységgel kapcsolatos egyéni kérdéseidet.

Kinek ajánlott a kezdő kisokos?
  • akik ombuds tevékenységgel szeretnének foglalkozni,
  • azon szervezeteknek, melyek ombuds tevékenység és/vagy iroda létrehozását fontolgatják, 
  • újonnan létrehozott irodák ombuds személyeinek, akik az alapszabály kidolgozását végzik a szervezettel együttműködésben, 
  • meglévő ombudsmani irodáknak, amelyek még nem rendelkeznek saját alapszabályzattal.

Mit tartalmaz a kezdő kisokos?

Az elmúlt években megszerzett szakmai tapasztalataim esszenciális kivonatát 61 oldalban, amely nemzetközi szinten kifejlesztett és általam is használt dokumentumokat, sablonokat 

  • e-book formátumban 

Az e-bookban minden olyan információ és dokumentum (szerződés, alapszabály, érvek, felelősségi körök, kérdőívek) megtalálható, ami egy sikeres szervezeti ombuds funkció létrejöttét támogatja.​ 

  • Érdemes 60 perces konzultációval megvásárolni, aminek az értéke 150 euro

A konzultációs olyan lehetőség, melynek során átbeszéljük a kisokossal és/vagy az ombuds tevékenységgel kapcsolatos egyéni kérdéseidet.

Mit tartalmaz az e-book?

A hasznos tippeken túl a kisokos olyan mintákat, illetve sablonokat tartalmaz, amelyek elvi és gyakorlati iránymutatóként szolgálnak szemléletbeli és praktikus kérdésekben egyaránt, tájékoztató jellegű ismereteket nyújtva az ombuds tevékenység kialakításával és az ombuds szereppel kapcsolatban. 

Ombuds tevékenység ismertetése 

  1. Történeti kitekintés hogyan alakult ki a szervezeti ombuds tevékenység
  2. A szervezeti ombuds – általános leírás
  3. “Miért?” – érvek a szervezeti ombuds tevékenység mellett 
  4. Best Practices – Az ombuds iroda alapszabályzata
  5. Az ombuds program bevezetése előtti felmérő kérdőív


Ombuds tevékenység bevezetése

  6.  A szervezeti ombuds funkció és szolgáltatás – általános leírás

  7.  A szervezeti ombuds funkció és felelősség – Minta 

  8.  Megbízási szerződés – Minta

  9. Titoktartási nyilatkozat

  10. Ombuds tevékenység megkezdése – köszöntő e-mail

Ombuds tevékenység nyomon követése

 11.  Az ombuds irodával kapcsolatos visszajelző kérdőív

 12. Adatgyűjtési és értékelési kérdőív

 13.  Ombuds önellenőrző kérdések

Egy rendkívül értékes és hasznos anyag, rengeteg valódi, átfogó és egyúttal részletes tartalommal. Nincsen benne egy sor “rizsázás” sem, és nagyon gyakorlatias. A felépítése logikusan strukturált, és ez a megfogalmazásra is igaz. Világos, racionális, érthető és igényes mind a stílusa, mind a tartalma. 

Szonja

Bővebb információ itt található.

SZOE tagi kedvezményért írj emailt az ombuds@ombuds.hu-ra.