Ki a szervezeti ombuds?
Egy szervezeti ombuds olyan biztonságos platformot termet a szervezeten belül ,ahol mindenki nyíltan és őszintén megoszthatja a problémáját, aggályát, sérelmét és álláspontját következmény és felelősség vonás nélkül.
A szervezeti ombuds a szervezetben előforduló trendeket és konfliktusokat szisztematikusan tárja fel és informálisan kezeli, így a szervezetben előforduló (káros) hatású ismétlődő folyamatokat pontosan ki tudja szűrni.
Jelző funkcióként támogatja a management és a HR munkáját.
Mit tesz egy ombuds?
- Figyel és meghallgat,
- Kérdések segítségével feltárja a problémákat
- Legjobb megoldási lehetőségeket megkeresni
- Javítja és támogatja a kommunikációt
Mit NEM tesz egy ombuds?
- Nem ad tanácsot
- Nem hoz döntést
- Nem foglal állást
- Nem ítélkezik
- Nem vizsgálódik