Szervezeti Ombuds Képzés
Magyarországon először érhető el egy interaktív szervezeti ombuds képzés, amelynek célja az informális szisztematikus konfliktuskezelési módszertan, azaz a szervezeti ombuds tevékenység megismerése és alapjainak elsajátítása. Kiemelten hasznos mindazok számára, akiket érdekel a munkahelyi szervezetben előforduló konfliktusok megelőzése, kezelése és megoldása, legyenek akár mediátorok, coachok, HR-szakemberek vagy vezetők.
Ki az a szervezeti ombuds?
Egy független és pártatlan személy, aki mindenki számára olyan biztonságos helyet teremt, ahol nyíltan és őszintén megoszthatja a problémáját, sérelmét, panaszát és az álláspontját negatív következmény és felelősségre vonás nélkül. A szervezeti ombuds a szervezetben előforduló trendeket és a konfliktusokat szisztematikusan tárja fel, ezáltal pontosan ki tudja szűrni a felmerülő káros hatású, ismétlődő folyamatokat. Jelző funkcióként támogatja a vezetőség és a HR munkáját.
“Inspirációt, motivációt; egy olyan komplex, átgondolt, strukturált szakmai tudást amellyel ezt a hiánypótló szakmát valóban el lehet sajátítani. Emellett támogató közeget, hosszútávú szakmai segítségnyújtás lehetőségével.” – Mónika
Kinek szól a képzés?
- Aki új komplex szemléletet szeretne elsajátítani a munkahelyi konfliktusok terén
- Aki informálisan szeretné kezelni a munkahelyi konfliktusokat
- Akit érdekel a szisztematikus munkahelyi konfliktuskezelés
A KÉPZÉS KERETE
- A képzés időtartalma 3 hónap.
Minden héten csütörtökön kapsz egy videót 11 héten keresztül. A felénél tartunk egy online találkozót, ahol megismerkedünk és felteheted a kérdéseidet. Ezt követően lesznek a személyes alkalmak
- Elméleti rész: 11 előre felvett videókban
- Gyakorlati rész: 3 személyes alkalom
+ Saját tanuló csoport a most induló képzés résztvevőinek - Vizsga: Írásos kérdéssor kitöltése személyesen
Egyéni tanulás
- Érdemes heti 1,5- 2 órát szánni a videó megnézésére az
- ismeretbővítő/készségfejlesztő „házi feladatok” feldolgozására heti tananyag és kiegészítő inspiráló olvasnivalók átolvasására
RÉSZLETEK
Elméleti rész:
Bármikor folyamatosan lehet jelentkezni.
Gyakorlati rész:
Személyes alkalmak Budapesten minimum 4 fővel indul
Az alábbi extákat kapod a képzés mellé:
- Tiéd lesz a szervezeti ombuds kisokos, amely Magyarországon egyedülállóként elérhető szakmai segédanyagcsomag; mind a már megkezdett, mind az újonnan megalakítani kívánt ombuds tevékenység és funkció szakszerű létrejöttét és működtetését segíti elő.
- Végzett ombudsok Facebook csoportjába való bekerülés.
- Ombuds füzet, amely az ombuds tevékenységed segítő eszköze lehet, egy teljes ülés protokolljába való betekintést ad és végigkísér a folyamaton.Aki szervezeti ombuds személlyé szeretne válni
Miért ezt a képzést válaszd?
- mert egyedül itt tanulhatsz a szervezeti ombuds tevékenységről Magyarországon;
- Te lehetsz az első 20 hazai szervezeti ombuds személy egyike;
- olyan egyedi tudást, új szemléletet sajátítasz el, amelyet máshol nem;
- mert kiscsoportban tanulhatsz maximum 12 fővel;
- mert a képzés interaktív és inspiráló;
- részese lehetsz egy egyedülálló, tudásmegosztó és támogató közösségnek.
A képzés tematikája itt megnézhető.
“Mindig is éreztem, hogy a szervezeti ombuds tevékenység az, ami igazán érdekel. De biztos csak akkor lettem, amikor megismertem a Szervezeti Ombuds Egyesületet és annak elnökét, Vermeul Dianát. Diana szervezeti ombuds képzése Magyarországon egyedülálló. A tudást a gyakorlati tapasztalatain át közvetítve kaptuk meg tőle, így a lehető legközelebb hozta a leendő ombudsokhoz az elméleti részt is. Nagyon boldog vagyok, hogy részt vettem Diana kurzusán, és a magyarországi első néhány, képesítéssel rendelkező szervezeti ombudsok egyike lehettem a segítségével.“ – Résztvevő
Curriculum
- 5 Sections
- 13 Lessons
- 2 Quizzes
- 0m Duration
Bevezetés
- Kezd itt!
Alapelvek és fogalmak elsajátítása
- 1. Szervezeti Ombuds történeti háttere
- Szervezeti Ombuds történet háttere
- 2. Ki a szervezeti ombuds?
- 3. Szervezeti Ombuds Etikai Kódex
- 4. Gyakorlati Szakmai Szabályzat
- Elvek
Folyamat és eszközök megismerése
- 5. Szervezeti Ombuds tevékenység folyamata
- 6. Szervezeti Ombds eszközök 1 - látogató történetének megismerése
- 7. Szervezeti Ombuds eszközök 2- Látogató lehetőségeinek feltárása
Funkció és Program kialakítása
- 8. Szervezeti Ombuds feladat meghatározása
- 9. Szervezeti program bevezetése
- 10. Szervezeti Ombuds program nyomon követés
EXTRÁK - AJÁNDÉKOK
- Társszakmák
- Önismereti Csomag